Search This Blog

Tuesday 24 July 2012

Dugaan Di Bulan Puasa

Bulan puasa ni bak kata orang akan ada macam macam dugaan untuk menguji kesabaran dan ketabahan kita dalam menjalani ibadah ini dan kita juga tahu bahawa di bulan yang mulia ini syaitan semua kena ikat, makanya jika kita masih membuat perkara yang tidak baik itu, boleh dikatakan bahawa di dalam diri kita itu sendiri wujudnya suara suara syaitan! Menakutkan bukan? Seharusnya kita takut pada diri sendiri, suara hati sendiri dan lebih berusaha untuk mendekatkan diri pada Pencipta.

Bercerita sedikit pasal Ramadhan, tahun ni, awal awal lagi sudah terima dugaan. Apa tidaknya, baru sahaja mula berpuasa I twisted my wrist dan injured arm. Belum pun sembuh bab tangan, twisted ankle pulak. Ninterkini sejak hari Ahad, demam dan tonsilitis lah pula. Haish... Mcm mcm lah.... Nak buat mcm mana.... Dugaan orang berpuasa. Sakit macam mana pun, puasa tetap kena puasa. Tahan sahaja. Tambah-tambah sakit ini mencuci dosa dosa. Makanya, bersabarlah.

Apapun, saya berdoa agar segala kesakitan ini cepat sembuh dan semoga perjalanan puasa kami sekeluarga lebih smooth dan segala amal ibadat diterima olehNya. Amin ya rabbal alamin.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...