Search This Blog

Wednesday 19 August 2009

My collections 3

Bekas bercorak buah-buahan ini aku beli masa aku pergi berjalan-jalan kat city. Takla mahal pun tapi yang buat aku suka pada bekas ni sebab corak dia menarik. Apa lagi aku pun beli je la.


Lori hijau ni pulak, sebenarnya bekas biskut yang aku beli masa aku kat London dulu. Beli kat Marks and Spencer je. Masa tu aku dan keluarga tengah tunggu nak naik train di Hemel Hampstead, tiba-tiba perut lapar. Jadi kami pun pergilah kat Marks and Spencer untuk beli makanan... jumpa pulak bekas lawa nih... sambar la apa lagi....





Tin train bawah ni pun beli kat M&S masa Christmas hari tu.... bekas coklat....




Gambar bawah ni pulak, koleksi anak aku yang sulung... cherished teddies....



Tin Peter Rabbit... favourite anak aku yang kecil....





Teko Royal Stafford..... aku ada complete set, tapi malas nak bukak kotak.. jadi, amik gambar teko pun jadilah....




Sebahagian diantara koleksi barangan kristal aku....


more crystalware...





Inilah Italian Murano yang aku kumpul.... ada lagi... nak kena amik gambar la pulak... setakat gambar dua tiga keping ni sudah la yek....
Apa yang specialnya Murano ni.... hmmmm.... sebab dia cantik... cuba tengok buatan dia yang halus tu, tone kaler, dan memang dia berat....cuba tengok kat KLCC harga dia berapa.... mesti korang terkejut punye..... aku beli kat sini murah je lah....



more murano....



more murano..... aku memang kumpul kaler merah... bukan apa saja... minat merah....
sebenarnya ada banyak je kaler lain....




yang murano aku yang saiz paling kecil... tapi tak lah kecil sangat pun... besar dari piring kopi...





Trinket box kat bawah ni antik.... dah berusia lebih pulahan tahun yang aku beli kat Glasgow...
cantik tak?



yang ni pulak di antara koleksi Queen Anne aku....






bekas nih..... boleh buat bubuh jam... comelkan.....





Piring ni... jenama Paragon... ada complete set tapi dalam kotak jugak.... tengok piring jadilah yek...



Logo belakang pinggan royal albert....


Diantara koleksi Royal Albert Rose Cameo... ada complete set jugak.... tapi sama jugak duduk dalam kotak.... mana pernah guna pun....


Jam buah-buahan.... my favourite....



Ini sebahagian je la yang aku dapat kongsi dulu buat masa nih. Nanti kalau ada masa lapang aku upload lagi....

ok.....

2 comments:

  1. huhuhuh.. nice collection.. :p

    ReplyDelete
  2. haha ha... u pun minat gak ke.... mai la blog I lagi satu http://thistleshoppe.blogspot.com. kot kot u berkenan apa apa I leh tlg belikan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...