Search This Blog

Sunday 2 August 2009

Nilai sebuah persahabatan...

Salam,

Maaf kerana agak lama menyepikan diri.... aku sejak kebelakangan ini agak sibuk mengabdikan diri pada kerja-kerja yang amat memerlukan perhatian sebanyak 200%... exegeration....well, I say it's true...

Hari ini aku nak mengimbas satu persahabatan yang terpernah lekang dek hujan dan tak pernah lapuk dek panas.....

suatu ketika dulu... mereka ini asing, tidak mengenali satu sama lain... tapi takdir telah menemukan mereka untuk menjadi sahabat... tanpa disedari persahabatan itu kekal sehingga ke hari ini....

Aku kagum dengan persahabatan mereka... terlalu banyak untuk ku bercerita, peristiwa pahit manis mereka... itu yang aku rasa membuatkan persahabatan mereka makin kukuh walau dilanda pelbagai dugaan dan cabaran... aku amat menghormati persahabatan ini...


Yang ini.... 3 diantara sekumpulan sahabat baik....
the one in black is the cutest of all......


Yang ini pula, tiga serangkai yang tidak pernah lekang....


Below, the guy in white is the most vocal and charming of all.... the one in green is the most patient and humble among all...


Senyuman manis yang mempersona.....




This is the group that upholds their friendship no matter what....















The most lovely, chatty and caring among all.... handsome isn't he?

Aku amat mengagumi nilai persahabatan mereka.... sentiasa saling mempercaya... sentiasa berganding bahu... berkongsi suka dan duka... berbanding dengan persahabatan yang pernah aku lalui suatu ketika dahulu.... ingin aku kongsi bersama di sini...
aku pernah dikurniakan seorang kawan yang aku anggap paling baik dan paling rapat denganku... segala pahit manis aku kongsi bersama.... seorang kawan yang aku sanjung tinggi, yang aku anggap seperti darah dagingku sendiri, dan yang aku tolong dan bantu tanpa mengira waktu... tapi apabila kesetiaan, keikhlasan dan kepercayaan aku dipermainkan... lantas hati ini terguris dan menjadi tawar..... dan aku belum lagi dapat mencari ubat untuk mengubati hati yang terguris ini... dan aku tidak mungkin membuka ruang hati untuk insan ini lagi....
aku bukan nabi yang selalu mengampunkan umatnya, aku bukan malaikat yang sentiasa tanpa dosa.. aku adalah aku yang punya kelemahan... dan hanya Tuhan yang mengerti hati dan perasaan ini....
wahai teman dan rakan, kita sememangnya selalu tetipu kerana kita tidak mampu menyelami hati dan perasaan orang lain walau seakrab mana sekalipun... pengalaman akan mengajar kita erti persahabatan yang sebenar-benarnya...




































2 comments:

  1. "A friend is someone who knows all about you and still loves you."
    — Elbert Hubbard

    ReplyDelete
  2. hi Qistina.... you're absolutely right.... how's your mother? hope she is doing well... I pray for her success... make sure you come over next year ok.... got to meet you!!! I've got surprise for you pumpkin!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...