Search This Blog

Friday 28 August 2009

Puasa

Salam semua,


Aku tak tahu kenapa puasa tahun ini menjadikan aku manusia paling malas di dunia. Malas nak buat semua benda. Walaupun kerja-kerja aku menggunung tinggi! Fikiran aku pun jadi buntu. Malah, aku tak punya apa-apa perasaan pun. Numb!

To Fidah, aku tak tahu macam mana kau buat kerja bulan puasa nih, aku pulak tak boleh nak fikir. Sepatutnya bulan puasa ni lah kita makin produktif sebab tak payah nak fikir makan dan minum. Tapi aku nih tak produktif langsung! Tolong! Tolong... aku nak cari ubat lah...
Bila bab raya pulak, aku cuma fikir nak siapkan kelengkapan anak-anak aku saja. Untuk diri sendiri tu, nanti-nanti lah.... tapi aku sempat ke nak beraya? Kelas dah mula... silap-silap aku tak raya pun...

Apapun, aku kena banyak-banyak mengabdikan diri pada Yang Maha Esa agar diberi kekuatan dalam menjalani kehidupan seharian aku, mohon dterangkan hati untuk meneruskan pengajian aku, mohon diampunkan dosa-dosa aku, mohon dilindungi dari segala masalah dan musibah, dan mohon dikurniakan rezeki yang melimpah ruah. Amin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...