Search This Blog

Saturday 25 June 2011

Apabila Nafsu Menguasai Diri

Makan untuk hidup

Vs.

Hidup untuk makan



Antara dua statement di atas, apa pilihan anda? Ingat, tiada jawapan yang salah atau benar melainkan semua jawapan itu adalah ikhlas dari hati. Terpulanglah pada diri masing-masing. Bak kata pepatah melayu, "tepuk dada tanya selera".

Bagiku pula, selalunya aku makan untuk hidup tetapi ada ketikanya diwaktu 'angin kus kus' ku sampai (bukan di setiap waktu ya!) aku rasa aku hidup untuk makan! Hahhaa... Dah semestinya ini terjadi bila aku diselubungi kadar stress yang AMAT tinggi! Doktor pun tak boleh tolong bila akubdah tiba saat ini.... (minta maaf lah kawan kawan doktor ku sekalian!).

Bila tibanya saat hidup untuk makan, maka aku pun dengan rasa tidak bersalahnya akan makan yang memang sesungguhnya kurang khasiat! Hehhehe.... diantaranya ialah





dan acapkali aku suka sangat makan



Kadang kala, aku memang suka pula menghabiskan masa menikmati









Bukan itu sahaja, aku juga memang tak boleh mengawal diri jika aku terjumpa...








Apatah lagi yang ini






Atau yang ini








Tak pun yang ini







Apatah lagi yang ini










Tapi sekarang aku sudah berazam untuk mengurangkan semua di atas dan untuk itu aku sudah mula mengambil








Tak pun yang ini








Dan most of the time aku akan berusaha untuk memperbanyakkan mengambil








Dan yang ini







Harap-harap moga berjaya misi ku ini demi kesihatan diri! Fingers crossed!


Cheers!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...