Search This Blog

Friday 24 June 2011

Medal

"Mommy mommy!" tiba-tiba anak dara aku yang kecil memanggil dari jauh. Langsung hilang lamunan ku sebentar tadi. Terpancr sinar kegembiraan di wajah anak kecil ku ini.
"Ada apa sayang?" balasku.
"mommy, do you know that today Mrs. Toher gave me a silver medal for my outstanding achievement in sports!" katanya dengan penuh gembira. "Oh! That's great! I am so happy for you!" balas ku sambil mengusap perlahan kepalanya dengan perasaan, berkongsi kegembiraan bersama-samanya.

Sebagai seorang ibu, sejujurnya aku cukup berbangga dengan anak-anak ku. Ibu mana yang tak bangga jika anak-anak menunjukkan prestasi yg baik dalam akademik dan sukan. Namun, jauh di sudut hatiku, aku tidak mengharapkan sesuatu yang luarbiasa daripada anak-anak aku. Aku hanya berharap agar mereka dapat buat apa yang terbaik yang dapat mereka lakukan dan menjadi seorang manusia yang baik (tahu apa itu salah dan benar) dan berguna kepada agama, bangsa dan negara.

Apapun, buat anak-anak ku yang ku sayangi...

Mommy dan ayah bangga dengan kalian dan kami sayang kalian! Buat lah sehabis baik dalam apa sahaja yang kalian ceburi. Doa kami akan sentiasa mengiringi hidup kalian. Amin.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...